Kommunikasjonsstrategi

En kommunikasjonsstrategi hjelper deg til riktig satsing på kombinasjoner av tiltak.

  • PR/medieomtale, bli synlig i Google, sosiale medier… Hva skal du velge?
  • Blir du overveldet av alle kanalene og virkemidlene som finnes?
  • Har din bedrift eller organisasjon flere ulike målgrupper? Er du usikker på hvordan du skal nå de?
  • Trenger du hjelp til å avklare hvem du skal kommunisere med, hva du skal si i hvilken kanal og på hvilken måte?
  • Og hvordan skal du vite at det virker – at kommunikasjonen fører deg nærmere målene for bedriften eller organisasjonen?

Skaff deg en plan!

Ikke la tilfeldighetene avgjøre hvordan du prioriterer tiden og pengene. Med en god kommunikasjonsstrategi har du et styringsverktøy for markedsføringsinnsatsen og vet at du er på riktig vei.

Kommunikasjonsstrategien inneholder

  • Beskrivelse av nå-situasjonen – problemet som kommunikasjonen skal løse
  • Klare mål med kommunikasjonen
  • Oversikt over målgruppene i form av et interessentkart
  • Hjelp til hvordan organisere kommunikasjonsarbeidet
  • Forslag til kanaler og virkemidler
  • Utforming av hovedbudskap
  • Råd om hvordan evaluere kommunikasjonstiltakene

 

Ta kontakt om kommunikasjonsstrategi

eller les mer på bloggen

no