Plan for sosiale medier

Trenger du hjelp til mål og mening med din satsing i sosiale medier?

Med en god plan vet du at du er på vei mot målet.
Strategi for sosiale medier - POST-modellen

 

 

 

 

 

  • Vurderer du å ta i bruk sosiale medier i markedsføringen av bedriften?
  • Har du opprettet en Facebook-side eller Twitter-konto, men vet ikke hva du skal bruke dem til?
  • Lurer du på hvordan du skal få flere tilhengere?
  • Lurer du på hva du bør si til tilhengerne dine, og hva du bør snakke med dem om?
  • Er du usikker på hva bedriften egentlig kan oppnå med å være tilstede i sosiale medier?

Skaff deg en rettesnor

Ikke la tilfeldighetene avgjøre hvordan bedriften satser på sosiale medier. Start med en god plan så vet du hvem du ønsker å snakke med i sosiale medier, hva du skal oppnå med det, hvordan du ønsker at relasjonen til målgruppen din skal endre seg, hvilke plattformer du skal bruke, og hvordan du kan måle at du er på rett vei.

Dette får du

• En workshop der vi sammen samler innsikt om situasjonen som bedriften din befinner seg i, om markedet den opererer i, og om konkurrentene

• En sammenfattet brief og et interessentkart basert på workshopen

• En oversikt over hvilke tiltak de viktigste konkurrentene gjør i sosiale medier, og hvordan det fungerer for dem

• Innsikt i hva slags ferdigheter din målgruppe har i sosiale medier, og hvordan du best kan utnytte disse ferdighetene

• Forslag til mål for bruken av sosiale medier

• Forslag til plattformer og tiltak i sosiale medier

• Råd om ressursbruk og intern organisering

• Råd om hvordan måle effekten (ROI) av innsatsen

 

Ta kontakt om plan for sosiale medier

eller les mer om sosiale medier på bloggen

no